| 586 |
| NARIADENIE VLÁDY |
| zo 16. decembra 2009, |
| ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií |
| Vláda Slovenskej republiky podľa § 9 ods. 1 zákona č. 25/2007 Z. z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov nariaďuje: |
|
|
| Čl. I |
| Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácii sa mení a dopĺňa takto: |
| 1. V § 1 ods. 2 sa vypúšťajú slová „s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t“. |
| 2. V § 3 ods. 1 sa slová „ciest pre motorové vozidlá“ nahrádzajú slovami „rýchlostných ciest“. |
| 3. § 3 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie: |
| „(4) Limitné hodnoty emisií sú ustanovené v prílohe č. 4.“. |
| 4. V § 4 sa slová „v prílohe č. 4“ nahrádzajú slovami „v prílohe č. 5“. |
| 5. Prílohy č. 1 a 2 znejú: |
| „Príloha č. 1 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z. |
| SADZBY MÝTA ZA UŽÍVANIE VYMEDZENÝCH ÚSEKOV DIAĽNIC A RÝCHLOSTNÝCH CIEST |
| eur /km bez DPH |
| | | Kategória vozidla | EURO 0 – II | EURO III | EURO IV, V, EEV | Nákladné
vozidlá | 3,5 t – 12 t | | 0,093 | 0,086 | 0,083 | | 12 t a viac | • 2 nápravy | 0,193 | 0,183 | 0,179 | | | • 3 nápravy | 0,202 | 0,193 | 0,189 | | | • 4 nápravy | 0,209 | 0,199 | 0,196 | | | • 5 a viac náprav | 0,206 | 0,193 | 0,189 | | BUS | 3,5 t – 12 t | 0,060 | 0,050 | 0,030 | | 12 t a viac | 0,110 | 0,100 | 0,060 | |
| BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča. |
| Príloha č. 2 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z. |
| SADZBY MÝTA ZA UŽÍVANIE VYMEDZENÝCH ÚSEKOV CIEST I. TRIEDY |
| eur /km bez DPH |
| | | Kategória vozidla | EURO 0 – II | EURO III | EURO IV, V, EEV | Nákladné
vozidlá | 3,5 – 12 t | | 0,070 | 0,063 | 0,063 | | 12 t a viac | • 2 nápravy | 0,146 | 0,136 | 0,136 | | | • 3 nápravy | 0,153 | 0,146 | 0,143 | | | • 4 nápravy | 0,156 | 0,149 | 0,146 | | | • 5 a viac náprav | 0,153 | 0,146 | 0,143 | | BUS | 3,5 – 12 t | 0,040 | 0,030 | 0,020 | | 12 t a viac | 0,080 | 0,070 | 0,040 | |
| BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.“. |
| 6. V prílohe č. 3 prvá veta znie: „Mýto je úhrada vypočítanej sumy podľa kategórie vozidla, emisnej triedy vozidla EURO a počtu náprav za prejazdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku ciest.“. |
| 7. V prílohe č. 3 sa vypúšťa text: |
| „Príplatky k sadzbe mýta v Sk/km |
| | | Najviac 3 nápravy | Najmenej 4 nápravy | Autobusy | | EURO O – II | 0,529 | 0,536 | 0,440 | | EURO III | 0,114 | 0,114 | 0,095 | | EURO IV, V, EEV | 0,000 | 0,000 | 0,000 | |
| “. |
| 8. Za prílohu č. 3 sa vkladá nová príloha č. 4, ktorá
znie: |
| „Príloha č. 4 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z. |
| LIMITNÉ HODNOTY EMISIÍ |
| 1. Vozidlo EURO 0 |
| Hmotnosť oxidu uhoľnatého
(CO) g/kWh | Hmotnosť uhľovodíkov
(HC) g/kWh | Hmotnosť oxidov dusíka
(NOx) g/kWh | | 12,3 | 2,6 | 15,8 | |
| 2. Vozidlá EURO I a EURO II |
| | | Hmotnosť
oxidu
uhoľnatého
(CO) g/kWh | Hmotnosť
uhľovodíkov
(HC)
g/kWh | Hmotnosť
oxidov dusíka
(NOx) g/kWh | Hmotnosť
tuhých častíc
(PT) g/kWh | | Vozidlo EURO I | 4,9 | 1,23 | 9 | 0,41) | | Vozidlo EURO II | 4 | 1,1 | 7 | 0,15 | |
| 1) Koeficient 1,7 sa uplatňuje na limitné hodnoty emisií tuhých častíc v prípade motorov s menovitým výkonom 85 kW alebo menším. |
| 3. Vozidlá EURO III, EURO IV, EURO V a EEV |
| Špecifické hmotnosti oxidu uhoľnatého, celkových uhľovodíkov, oxidov dusíka a tuhých častíc určené podľa skúšky ESC a opacita výfukových plynov určená podľa skúšky ERL nesmú presahovať tieto hodnoty2): |
| | | Hmotnosť
oxidu
uhoľnatého
(CO) g/kWh | Hmotnosť
uhľovodíkov
(HC) g/kWh | Hmotnosť
oxidov dusíka
(NOx) g/kWh | Hmotnosť
tuhých častíc
(PT) g/kWh | Výfukový
plyn
m-1 | | Vozidlo EURO III | 2,1 | 0,66 | 5 | 0,103) | 0,8 | | Vozidlo EURO IV | 1,5 | 0,46 | 3,5 | 0,02 | 0,5 | | Vozidlo EURO V | 1,5 | 0,46 | 2 | 0,02 | 0,5 | | Vozidlo EEV | 1,5 | 0,25 | 2 | 0,02 | 0,15 | |
| 2) Skúšobný cyklus tvorí sled skúšobných bodov, pričom je každý bod definovaný rýchlosťou a krútiacim momentom, ktoré musí motor v ustálenom stave dodržiavať (skúška ESC), alebo prechodnými prevádzkovými podmienkami (skúšky ETC a ELR). |
| 3) 0,13 pre motory, ktorých objem valcov je menší než 0,7 dm3 a ktorých menovitá rýchlosť je vyššia než 3 000 min-1.“. |
| Doterajšia príloha č. 4 sa označuje ako príloha č. 5. |
|
|
| Čl. II |
| Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť 1. januára 2010. |
|
|
| Robert Fico v. r. |