09.08.2021

PORADCA PODNIKATEĽA – AKO VYBUDOVAŤ ZNAČKU, KTORÁ VYDRŽÍ DESAŤROČIA

„NAJDÔLEŽITEJŠÍM POZNANÍM BOLO, ŽE ZNAČKA JE TÝM ZÁKLADOM.“

Juraj Málik je spoluzakladateľom a súčasným majiteľom firmy Poradca podnikateľa, v ktorej pôsobí už vyše 30 rokov. V nej poskytujú spoľahlivé, odborné informácie a služby z oblasti ekonomiky, práva, daní a miezd. V podcaste sa spolu rozprávame o tom, ako je možné vybudovať stabilnú a prosperujúcu značku na našom trhu, ktorá funguje desaťročia. Okrem toho sa rozprávame aj na tému leadership, ku ktorej má Juraj veľmi blízko.

Juraj nám v podcaste prezrádza aj princíp ruka, ktorý nazýva aj ako „ťahák na úspech máš vo svojej ruke“. Vypočujte si podcast a zistite, o čo ide. Dozviete sa v ňom aj to, že zariskovať sa niekedy vyplatí. Vybrali sme pre vás 6 zaujímavých myšlienok, o ktoré sa s nami Juraj podelil.

  1. Pri vzniku Poradca podnikateľa netušili, čo je to poslanie. Sledovali však jednu vec – aby pomáhali, boli zrozumiteľní a expertní. To im vydržalo až doteraz. Ich poslaním preto je to, že tvoria najlepšie riešenia, vzdelávajú, a tak dávajú ľuďom šťastie.
  2. Juraj hovorí, že vedel, že ak chce predávať, musí sa Poradca podnikateľa stať značkou. Keď sa firma musela stať značkou, tak museli dokázať, aby o nej ľudia vedeli. Jednou časťou bolo teda dostať značku do pozornosti. Druhým ťahom bolo vytvorenie podobných spoločností, čím si sami sebe spravili konkurenciu. Ak sa pýtate prečo, tak odpoveď je jednoduchá - aby im ju nevytvoril niekto iný.
  3. Za tým, že značka Poradca podnikateľa je na našom trhu už 30 rokov a je stále silná a úspešná, je niekoľko poznaní a míľnikov. Jedným z nich bolo poznanie, že značka je tým základom. Druhým poznaním bolo to, že sa Juraj musel obklopiť ľuďmi, ktorí vykompenzujú to, v čom on až tak dobrý nie je.
  4. Juraj časom zistil, že sa musí vysporiadať s tým, že firma je živý organizmus a ten, kto ju riadi, musí žiť ozajstný život. Musel sa preto prestať obávať, že ho oklamú a podvedú. Naučil sa tak ľuďom dať slobodu a dôveru. Toto 90% podnikateľov nezvládne.
  5. V podcaste sa rozprávame aj o leadershipe a o tom, aký je rozdiel medzi manažérom a lídrom. Manažér ľudí tlačí, no za lídrom ľudia idú. Líder navyše mení osudy druhých k lepšiemu. Ostatní sú s ním radi a často, pretože je im s ním dobre. Líder má svoju víziu, cestu a cieľ a má odvahu tam dôjsť.
  6. Vízia je absolútnym základom toho, aby sa vec podarila. V mozgu máme asi 300 miliárd neurónov a každý z nich má asi 100 synapsií, a tak je náš mozog ako vesmír. Pokiaľ my do tohto obrovského systému v mozgu vnesieme myšlienku, čo chceme a ukotvíme ju tam, všetky neuróny a synapsie budú pracovať na tom, aby sme to dosiahli. Pokiaľ víziu udržíme v hlave, tak náš mozog bude automaticky na ňom pracovať celou svojou kapacitou a schopnosťou.

Čo nám Juraj odkazuje na záver?

„Keby som mal posledných 5 dolárov, tak by som ich dal na marketing. Aj keď polovica z tých peňazí vyjde na zmar, bohužiaľ nebudeme vedieť, že ktorá.“ Je to veta, ktorú povedal Henry Ford a ktorá funguje. Pokiaľ by sa vám zdalo, že nefunguje, tak vedzte, že stojí za to, aby ste porozmýšľali, čo ste urobili zle.

Túžite po úspechu? Získajte sériu motivačných kníh od autora Juraja Málika, majiteľa prosperujúcej a stabilnej spoločnosti Poradca podnikateľa, ktorá je na trhu už takmer 30 rokov. Zakúpiť si ju môžete na webe Poradcu podnikateľa.

Spresnenie

Kategórie

História