08.07.2025

Ako odhaliť slabé miesta vášho webu a získať viac zákazníkov? Význam SEO auditu pre podnikateľov | Inzercia

Webstránka je povinná jazda pre každého, kto chce byť dohľadateľný online. No len vytvoriť web nestačí. Musí byť viditeľný tak, ako predajňa v obchodnom dome. Aby popri vašom “výklade” neprechádzali ľudia bez povšimnutia, je potrebné urobiť ho atraktívnejším. Ako? To už je úlohou SEO auditu. Zistite, ako vám dokáže priniesť na web viac zákazníkov.

Máte pocit, že váš web nerobí to, čo má? Nie ste sami

Príčina je totiž často skrytá v detailoch, ktoré bežný používateľ internetu nevidí. Už zrejme tušíte, že nie je web ako web. Hoci sa vám ten váš zdá byť na prvý pohľad v poriadku, zdanie môže klamať. Vezmite si to z druhého konca – o jeho existencii množstvo vašich potenciálnych zákazníkov ani netuší. Aby sa o ňom mohli dozvedieť práve vo chvíli, keď hľadajú produkty alebo služby, ktoré ponúkate, musí sa zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania na zaujímavom mieste. Štúdie jasne ukazujú, že viac ako 95 % ľudí ani nevstúpi na druhú stranu výsledkov vyhľadávania. Ak nie ste na tej prvej, prakticky neexistujete.

Aby ste zistili, aké prekážky bránia vášmu webu obsadiť prvé priečky organického (neplateného) vyhľadávania, bez SEO auditu to pôjde len ťažko.

Ako pomocou SEO auditu zistíte, čo na vašom webe nefunguje?

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače, zahŕňa techniky a postupy, ktoré pomáhajú vyhľadávaču lepšie pochopiť, čo na vašom webe potenciálny návštevník nájde. SEO audit je jeho dôkladná analýza. Skúma technické parametre webu, ako rýchlosť načítania, mobilnú verziu či štruktúru webu, ako aj obsahové parametre a odkazy, ktoré na web smerujú. Konkrétne môže odhaliť chýbajúce krátke popisy, ktoré dokážu priviesť zákazníka na web, pomalé načítavanie obrázkov, pre ktoré ľudia stránky opúšťajú, zlú štruktúru URL adries alebo duplicitný obsah.

Výsledkom SEO auditu je zrozumiteľná a komplexná správa s konkrétnymi odporúčaniami na zlepšenie stavu webstránky. Nielen ich označením a vymenovaním. Každý problém má totiž jasné riešenie. Ak ho zapracujete, viditeľnosť vášho webu vo vyhľadávaní sa zlepší a spolu s ňou aj potenciál, že naň klikne viac návštevníkov.

Aké chyby podnikatelia robia najčastejšie (a stoja ich peniaze)

Najčastejším omylom je presvedčenie, že vytvorenie webstránky je cieľ, ktorý by mali dosiahnuť. A hoci mnohí podnikatelia investujú tisíce eur do dizajnu a funkcionalít, na SEO zabúdajú. Výsledkom je síce na oko pekný dizajnový web, no jeho dohľadateľnosť zďaleka nedosahuje ani prvú stranu vo výsledkoch vyhľadávania. Nieto prvé priečky.

Tušili ste, že viac než tri štvrtiny všetkých nákupov online začína vyhľadávaním na Google? Matematika je potom jasná. Ak vás ľudia nenájdu, nakúpia alebo si objednajú službu u konkurencie. Dá sa tomu predísť? Alebo je zle optimalizovaný web odsúdený na zapadnutie prachom kdesi na piatej stránke vo vyhľadávaní?

Dá. SEO audit je prvý krok, vďaka ktorému môžete dosiahnuť tie „najklikanejšie“ priečky.

SEO Audit stranky 2

Zdroj obrázka: www.ui42.sk

Oplatí sa investovať do SEO optimalizácie?

Už SEO audit sám o sebe je investícia, ktorá sa zakrátko vráti v podobe vyššej návštevnosti webu. Optimalizácia pre vyhľadávače je spomedzi mnohých stratégií v online marketingu jednou z najrentabilnejších. Na rozdiel od platenej reklamy, kde platíte za klik alebo zobrazenie, SEO prináša návštevníkov na webstránku "zadarmo". Aspoň tak to v konečnom dôsledku vyzerá.

Pravda je, že kvalitná optimalizácia pre vyhľadávače vyžaduje odborníkov a čas. Na rozdiel od platenej reklamy, kde mesačne míňate stovky či tisíce eur, optimalizácia prináša návštevnosť aj dlho po tom, ako ste výstupy zo SEO auditu zapracovali. Nedá sa vypnúť ako PPC reklama. A za to, že sa niekto preklikne na vašu webstránku z organických výsledkov vyhľadávania už nikomu nič neplatíte.

Pomôže mi SEO agentúra, alebo to zvládnem sám?

SEO je špecializovaný odbor, ktorý sa navyše neustále mení. Google mení algoritmy, trendy sa vyvíjajú, a to, čo fungovalo včera, dnes už nemusí stačiť. Zákonite vyžaduje aj množstvo času. Koľko presne, závisí od výstupu zo SEO auditu.

SEO agentúra má nielen know-how, ale aj platené nástroje, ktoré bežný podnikateľ nemá. Dokáže analyzovať konkurenciu, sledovať pozície kľúčových slov a nájsť nové príležitosti. Hlavne vie, ako sa vyhnúť penalizáciám od Google, ktoré môžu váš web na mesiace „pochovať“ vo výsledkoch vyhľadávania.

Ako si vybrať tú správnu agentúru? Malá rada znie – tú, ktorá nehovorí len technickými pojmami, ale chápe váš biznis a snaží sa o ňom dozvedieť čo najviac. Nebude sa oháňať pojmami ako „canonical tag“, ale ukáže, ako vám to prinesie viac objednávok. Čo všetko vám kvalitná SEO agentúra vie zabezpečiť? Kompletný SEO audit, technickú optimalizáciu, tvorbu kvalitného obsahu i pravidelnú analýzu výsledkov.

Úspešný web nezačína dizajnom, ale viditeľnosťou

Dobre optimalizovaný web dokáže prilákať návštevníkov aj s jednoduchým dizajnom. Avšak pozor. Dokonale vizuálne vyladená stránka ostane bez SEO optimalizácie jednoducho „neviditeľná“. Ideálne riešenie prináša kombinácia oboch prístupov.

Profesionálna SEO agentúra dokáže nájsť rovnováhu medzi používateľskou skúsenosťou a optimalizáciou pre vyhľadávač. Pretože SEO a UX kráčajú ruka v ruke. Čo je hodnotné a dobré pre používateľa, odmení pozornosťou aj vyhľadávač. Výsledkom je vyššia návštevnosť, lepšie pozície v Google a v konečnom dôsledku viac zákazníkov, ktorí, keď sa už na web dostanú, bez problémov nakúpia.

Ak ešte vlastnú webstránku nemáte, najideálnejším riešením je vytvárať ju už s ohľadom na SEO. Ako vidíte, úspešná webstránka musí byť najprv viditeľná, nielen dizajnovo zaujímavá. Kvalitný SEO audit je správny prvý krok, ako to dosiahnuť, ak už web hotový máte. Zostáva len vykročiť a privítať na svojej stránke nových návštevníkov, ktorí skutočne hľadajú to, čo ponúkate.

 

ZDROJE:

  1. https://moz.com/search-ranking-factors
  2. https://backlinko.com/google-ctr-stats
  3. https://www.bandt.com.au/study-70-online-shopping-journey-starts-google-amazon/

Spresnenie

Kategórie

História