| 598 |
| ROZHODNUTIE |
| Úradu pre reguláciu sieťových odvetví |
| z 24. septembra 2002 |
| o rozsahu vecne regulovanej ceny za výrobu a dodávku pitnej vody a za odvedenie a čistenie odpadovej vody |
| Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ďalej len „úrad") podľa § 12 ods. 3 zákona č. 276/2001 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a podľa § 38 ods. 3 písm. b) zákona č. 442/2002 Z. z. o verejných vodovodoch a verejných kanalizáciách a o zmene a doplnení zákona č. 276/2001 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach ustanovuje: |
| Článok 1 |
| Predmet úpravy |
| (1) Regulácii cien podľa tohto rozhodnutia podlieha cena za výrobu a dodávku pitnej vody a cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody. |
| (2) Na účely tohto rozhodnutia sa rozumie |
| a) objemovou jednotkou 1 m3 pitnej vody a 1 m3 odvedenej odpadovej vody, |
| b) regulačným rokom obdobie začínajúce sa 1. januára a končiace sa 31. decembra kalendárneho roka, |
| c) rokom t regulačný rok, na ktorý sa určuje cena, |
| d) rokom t - 1 regulačný rok predchádzajúci roku t, |
| e) rokom t - 2 regulačný rok predchádzajúci roku t - 1, |
| f) regulovaným subjektom právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá vlastní alebo prevádzkuje verejný vodovod alebo verejnú kanalizáciu podľa osobitného predpisu,1) |
| g) regulovanou činnosťou výroba a dodávka pitnej vody alebo odvedenie a čistenie odpadovej vody, |
| h) tarifou cena, ktorú regulovaný subjekt fakturuje jednotlivým skupinám odberateľov, |
| i) skupinou odberateľov odberatelia, ktorí majú rovnaký alebo podobný charakter dodávky pitnej vody alebo odvádzania a čistenia odpadovej vody a ktorým sa fakturuje rovnaká cena; za skupinu odberateľov sa považujú aj domácnosti. |
| Článok 2 |
| Vecne regulovaná cena |
| (1) Vecne regulovaná cena za výrobu a dodávku pitnej vody v roku t zohľadňuje ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk z vykonávania regulovanej činnosti. |
| (2) Vecne regulovaná cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody v roku t zohľadňuje ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk z vykonávania regulovanej činnosti. |
| Článok 3 |
| Návrh cien |
| (1) Návrh cien za výrobu a dodávku pitnej vody a návrh cien za odvedenie a čistenie odpadovej vody na rok t sa predkladá úradu najmenej dva mesiace pred koncom roku t - 1. |
| (2) Návrh cien za výrobu a dodávku pitnej vody obsahuje |
| a) identifikačné údaje regulovaného subjektu, |
| b) účtovné výkazy2) za príslušnú regulovanú činnosť, |
| c) vyplnené tabuľky č. 1 a 3 uvedené v prílohe k tomuto rozhodnutiu, |
| d) výšku navrhovanej priemernej regulovanej ceny určenú podľa článku 5, |
| e) údaje potrebné na výpočet priemernej regulovanej ceny podľa článku 5, |
| f) kalkuláciu ekonomicky oprávnených nákladov na výrobu a dodávku pitnej vody podľa článku 4, |
| g) tarify, ktoré bude regulovaný subjekt fakturovať jednotlivým skupinám odberateľov, určené podľa článku 7 ods. 2 až 5. |
| (3) Návrh cien za odvedenie a čistenie odpadovej vody obsahuje |
| a) identifikačné údaje regulovaného subjektu, |
| b) účtovné výkazy2) za príslušnú regulovanú činnosť, |
| c) vyplnené tabuľky č. 2 a 3 uvedené v prílohe k tomuto rozhodnutiu, |
| d) výšku navrhovanej priemernej regulovanej ceny určenú podľa článku 8, |
| e) údaje potrebné na výpočet priemernej regulovanej ceny podľa článku 8, |
| f) kalkuláciu ekonomicky oprávnených nákladov na odvedenie a čistenie odpadovej vody podľa článku 4, |
| g) tarify, ktoré bude regulovaný subjekt fakturovať jednotlivým skupinám odberateľov, určené podľa článku 10 ods. 2 až 5. |
| (4) Úrad schváli alebo neschváli návrh cien do 30 dní od jeho doručenia. Úrad návrh cien neschváli, ak výpočty obsahujú matematické chyby alebo ak navrhované ceny alebo tarify sú v rozpore so spôsobom výpočtu podľa tohto rozhodnutia. Úrad môže návrh cien neschváliť aj v prípade, ak navrhovaná tarifa pre niektorú skupinu odberateľov s výnimkou domácností nepokrýva ekonomicky oprávnené náklady nevyhnutné na vykonávanie regulovanej činnosti pre túto skupinu odberateľov. |
| (5) V prípade, že úrad návrh cien neschváli z dôvodov uvedených v odseku 4, vyzve regulovaný subjekt, aby predložil nový návrh cien. Ak do konca roku t - 1 úrad neschváli návrh cien na rok t, regulovaný subjekt bude účtovať v roku t ceny platné v roku t - 1 vynásobené ročnou mierou inflácie publikovanou Štatistickým úradom Slovenskej republiky k 31. decembru roku t - 1. Ak úrad neschváli nový návrh cien do konca tretieho mesiaca roku t, úrad určí do konca piateho mesiaca roku t priemernú cenu na rok t a tarify na základe spôsobu výpočtu priemernej ceny a taríf podľa článkov 4 až 10 tohto rozhodnutia. Takto určená priemerná cena a tarify budú účinné od prvého dňa siedmeho mesiaca roku t. |
| (6) Regulovaný subjekt môže predložiť návrh na zmenu cien počas regulačného roka, ak nastanú tieto skutočnosti: |
| a) výrazná zmena ekonomicky oprávnených nákladov oproti plánovaným ekonomicky oprávneným nákladom, |
| b) výrazná zmena objemu výroby a dodávky vody oproti plánovanému objemu výroby a dodávky vody, |
| c) výrazná zmena objemu odvedenej a čistenej odpadovej vody oproti plánovanému objemu odvedenej a čistenej odpadovej vody, |
| d) zmeny daňového systému, |
| e) živelné udalosti. |
| (7) Ceny a tarify schválené alebo určené úradom podľa článkov 5 a 6 úrad určí rozhodnutím. |
| Článok 4 |
| Ekonomicky oprávnené náklady |
| (1) Ekonomicky oprávnené náklady na výrobu a dodávku pitnej vody sú náklady nevyhnutne vynaložené na výrobu a dodávku pitnej vody. |
| (2) Ekonomicky oprávnené náklady na odvedenie a čistenie odpadovej vody sú náklady nevyhnutne vynaložené na odvedenie a čistenie odpadovej vody. |
| (3) Do ekonomicky oprávnených nákladov na účely určenia cien podľa článkov 5 a 8 možno zahrnúť |
| a) obstarávacie náklady na zabezpečenie potrebného množstva vody odobratej z vodných zdrojov, ktorá slúži na výrobu a dodávku pitnej vody, |
| b) technologické náklady, |
| c) osobné náklady, |
| d) náklady z plnenia povinností vyplývajúcich z osobitných predpisov,3) |
| e) odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku určené podľa osobitného predpisu,4) |
| f) časti splátok na lízingové obstaranie hmotného majetku a nehmotného majetku, najviac vo výške odpisov podľa písmena e), |
| g) nájomné za prenájom hmotného majetku, ktorý sa používa výhradne na regulovanú činnosť, najviac vo výške odpisov podľa písmena e), |
| h) náklady na opravy a údržbu okrem nákladov na technické zhodnotenie hmotného majetku a nehmotného majetku podľa osobitného predpisu,5) |
| i) ostatné náklady, ktoré sú nevyhnutne potrebné na vykonávanie regulovanej činnosti. |
| (4) Úrad môže stanoviť maximálnu prípustnú zmenu priemerných osobných nákladov na jedného pracovníka regulovaného subjektu v roku t oproti roku t - 1 podľa ukazovateľa Priemerná mesačná mzda v hospodárstve SR publikovaného Štatistickým úradom Slovenskej republiky, ktorú možno zohľadniť pri výpočte ekonomicky oprávnených nákladov na účely určenia cien podľa článkov 5 a 8. |
| (5) Úrad môže stanoviť maximálnu výšku nákladov uvedených v odseku 3 písm. h) a i), ktorú regulovaný subjekt zahrnie do výpočtu ekonomicky oprávnených nákladov na účely určenia cien podľa článkov 5 a 8. |
| (6) Do ekonomicky oprávnených nákladov na účely určenia cien podľa článkov 5 a 8 možno zahrnúť podiel nákladov na správnu réžiu podľa pomeru dosiahnutých tržieb z jednotlivých regulovaných činností k celkovým tržbám v roku t - 2. |
| (7) Do ekonomicky oprávnených nákladov na účely určenia cien podľa článkov 5 a 8 nemožno zahrnúť |
| a) zmluvné pokuty a náklady sankčného charakteru, |
| b) náklady spojené s nevyužitými prevádzkami a výrobnými kapacitami, |
| c) odmeny členov štatutárnych orgánov a ďalších orgánov právnických osôb za výkon funkcie, doplnkové dôchodkové poistenie hradené zamestnávateľom, odstupné a s tým súvisiace odvody do fondov, |
| d) stravné tuzemské a zahraničné nad limit určený osobitným predpisom,6) |
| e) zavinené manká a škody na majetku vrátane škody zo zníženia cien nevyužiteľných zásob a likvidácie zásob, |
| f) náklady vyplývajúce z chýb v počtoch, v kalkulačných prepočtoch alebo v účtovníctve, duplicitne účtované náklady, |
| g) náklady na reprezentáciu a dary, |
| h) odmeny a dary pri životných jubileách a pri odchode do dôchodku, |
| i) príspevky na rekreačné, regeneračné, rekondičné a ozdravné pobyty, |
| j) štipendiá študentom a učňom. |
| Článok 5 |
| Spôsob výpočtu priemernej regulovanej ceny za výrobu a dodávku pitnej vody |
| (1) Priemerná regulovaná cena za výrobu a dodávku pitnej vody v Sk na jednotku objemu na rok t sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| PRVt je priemerná regulovaná cena za výrobu a dodávku pitnej vody na rok t, |
| EONVt sú plánované ekonomicky oprávnené náklady na výrobu a dodávku pitnej vody v roku t podľa článku 4, |
| PZt je primeraný zisk určený podľa odseku 2, |
| Kt - 2 je korekčný faktor určený podľa odseku 4, |
| I je úroková sadzba určená podľa odseku 5, |
| NPV je neoprávnený prebytok výnosov z vodného určený podľa odseku 6, |
| QVTt je predpokladané množstvo dodanej pitnej vody v objemových jednotkách pre všetkých odberateľov v roku t. |
| (2) Primeraný zisk PZt sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| ODVt je plánovaná výška ročných odpisov4) z majetku, ktorý regulovaný subjekt používa na výrobu a dodávku pitnej vody, vrátane odpisov z majetku, ktorý má regulovaný subjekt v prenájme; do ODVt sa nezahŕňajú odpisy z majetku, ktorý sa nepoužíva na výrobu a dodávku pitnej vody, a z osobných áut; odpisy z majetku, ktorý sa používa na výrobu a dodávku pitnej vody iba čiastočne, sa zahrnú do ODVt v pomere, v akom sa používa na výrobu a dodávku pitnej vody, |
| SVt - 2 je koeficient celkových strát vody určený podľa odseku 3, |
| ASVt - 2 je aritmetický priemer koeficientov celkových strát vody za roky t - 2 až t - 4, |
| NVt - 2 sú skutočné jednotkové náklady v Sk na objemovú jednotku dodanej a fakturovanej pitnej vody, ktoré sa vypočítajú ako podiel skutočných ekonomicky oprávnených nákladov určených podľa článku 4 v roku t - 2 a celkového množstva dodanej a fakturovanej pitnej vody v roku t - 2, |
| ANVt - 2 je aritmetický priemer NVt - 2, NVt - 3 a NVt - 4. |
| (3) Koeficient celkových strát vody SVt - 2 sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| QVZt - 2 je celkové množstvo vody odobratej z vodných zdrojov v roku t - 2, |
| QVTt - 2 je celkové množstvo dodanej a fakturovanej vody v roku t - 2. |
| (4) Korekčný faktor Kt - 2 slúži na spätnú korekciu nedostatku alebo prebytku príjmov a vypočíta sa ako rozdiel schválenej priemernej regulovanej ceny za výrobu a dodávku pitnej vody v roku t - 2 vynásobenej plánovaným množstvom dodanej pitnej vody v roku t - 2 a skutočnej priemernej fakturovanej ceny za výrobu a dodávku pitnej vody v roku t - 2 vynásobenej skutočným množstvom dodanej pitnej vody v roku t - 2. |
| (5) Hodnota úrokovej sadzby I je dvojnásobok úrokovej sadzby 12M BRIBOR (predaj), ktorú publikuje Národná banka Slovenska, ku dňu podania návrhu cien zníženej o štyri percentá, ak je korekčný faktor Kt - 2 väčší ako nula. Ak je korekčný faktor Kt - 2 menší ako nula, hodnota úrokovej sadzby I je dvojnásobok úrokovej sadzby 12M BRIBOR (predaj), ktorú publikuje Národná banka Slovenska, ku dňu podania návrhu cien zvýšenej o štyri percentá. |
| (6) Neoprávnený prebytok výnosov z vodného môže určiť úrad, ak regulovaný subjekt fakturuje alebo fakturoval v predchádzajúcich regulačných rokoch nesprávnu cenu alebo tarifu za výrobu a dodávku pitnej vody, ak tým došlo k zvýšeniu výnosov regulovaného subjektu. |
| Článok 6 |
| Maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti |
| (1) Maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti v Sk na objemovú jednotku v roku t sa vypočíta podľa vzorca |
| kde |
| VDMAXt je maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody v Sk pre domácnosti na objemovú jednotku v roku t, |
| VDMAXt - 1 je maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody v Sk pre domácnosti na objemovú jednotku v roku t - 1, |
| KV je koeficient maximálneho ročného rastu ceny za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti. |
| (2) Koeficient maximálneho ročného rastu cien za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti stanovuje úrad vo výške 1,35. |
| (3) Spôsob výpočtu maximálnej ceny za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti v Sk na objemovú jednotku uvedený v odseku 1 sa uplatňuje dovtedy, kým maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti nedosiahne priemernú regulovanú cenu za výrobu a dodávku pitnej vody vypočítanú podľa článku 5 ods. 1. |
| (4) Maximálnu cenu za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti vypočítanú podľa odseku 1 nemožno v roku t prekročiť. |
| Článok 7 |
| Cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre odberateľov okrem domácností a tarify pre jednotlivé skupiny odberateľov |
| (1) Cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre odberateľov okrem domácností sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| VXt je cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre odberateľov okrem domácností v Sk na objemovú jednotku v roku t, |
| VDt je cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti v Sk na objemovú jednotku v roku t, |
| QVDt je predpokladané množstvo dodanej pitnej vody v objemových jednotkách pre domácnosti v roku t, |
| QVXt je predpokladané množstvo dodanej pitnej vody v objemových jednotkách pre odberateľov okrem domácností v roku t. |
| (2) Tarify pre jednotlivé skupiny odberateľov okrem domácností navrhuje regulovaný subjekt tak, aby pokrývali minimálne ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk na jednotlivé skupiny odberateľov a aby sa priemer taríf vážený plánovaným množstvom vyrobenej a dodanej pitnej vody v roku t pre jednotlivé skupiny odberateľov rovnal cene za výrobu a dodávku pitnej vody pre odberateľov okrem domácností vypočítanej podľa odseku 1. |
| (3) Spôsob výpočtu ceny za výrobu a dodávku pitnej vody pre odberateľov okrem domácností a určenia taríf uvedený v odsekoch 1 a 2 sa uplatňuje dovtedy, kým maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti určená podľa článku 6 ods. 1 nedosiahne priemernú regulovanú cenu za výrobu a dodávku pitnej vody vypočítanú podľa článku 5 ods. 1. |
| (4) Tarify pre jednotlivé skupiny odberateľov navrhuje regulovaný subjekt tak, aby pokrývali ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk na jednotlivé skupiny odberateľov a aby sa priemer taríf vážený plánovaným množstvom vyrobenej a dodanej pitnej vody v roku t pre jednotlivé skupiny odberateľov rovnal priemernej regulovanej cene za výrobu a dodávku pitnej vody vypočítanej podľa článku 5 ods. 1. |
| (5) Spôsob určenia taríf uvedený v odseku 4 sa uplatňuje v prípade, keď maximálna cena za výrobu a dodávku pitnej vody pre domácnosti určená podľa článku 6 ods. 1 dosiahne priemernú regulovanú cenu za výrobu a dodávku pitnej vody vypočítanú podľa článku 5 ods. 1. |
| Článok 8 |
| Spôsob výpočtu priemernej regulovanej ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody |
| (1) Priemerná regulovaná cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody v Sk na objemovú jednotku na rok t sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| PRSt je priemerná regulovaná cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody na rok t, |
| EONSt sú plánované ekonomicky oprávnené náklady na odvedenie a čistenie odpadovej vody v roku t určené podľa článku 4, |
| PZt je primeraný zisk určený podľa odseku 2, |
| Kt - 2 je korekčný faktor určený podľa odseku 3, |
| I je úroková sadzba určená podľa odseku 4, |
| NPV je neoprávnený prebytok výnosov zo stočného určený podľa odseku 5, |
| QSTt je predpokladané množstvo odvedenej a čistenej odpadovej vody v objemových jednotkách pre všetkých odberateľov v roku t. |
| (2) Primeraný zisk PZt sa vypočíta podľa vzorca |
| kde |
| ODSt je plánovaná výška ročných odpisov z majetku,4) ktorý regulovaný subjekt používa na odvedenie a čistenie odpadovej vody, vrátane odpisov z majetku, ktorý má regulovaný subjekt v prenájme. Do ODSt sa nezahŕňajú odpisy z majetku, ktorý sa nepoužíva na odvedenie a čistenie odpadovej vody, a z osobných áut. Odpisy z majetku, ktorý sa používa na odvedenie a čistenie odpadovej vody iba čiastočne, sa zahrnú do ODSt v pomere, v akom sa používa na odvedenie a čistenie odpadovej vody. |
| (3) Korekčný faktor Kt - 2 slúži na spätnú korekciu nedostatku alebo prebytku príjmov a vypočíta sa ako rozdiel schválenej priemernej regulovanej ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody v roku t - 2 vynásobenej plánovaným množstvom odvedenej a čistenej vody v roku t - 2 a skutočnej priemernej fakturovanej ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody v roku t - 2 vynásobenej skutočným množstvom odvedenej a čistenej odpadovej vody v roku t - 2. |
| (4) Hodnota úrokovej sadzby I je dvojnásobok úrokovej sadzby 12M BRIBOR (predaj), ktorú publikuje Národná banka Slovenska, ku dňu podania návrhu cien zníženej o štyri percentá, ak je korekčný faktor Kt - 2 väčší ako nula. Ak je korekčný faktor Kt - 2 menší ako nula, hodnota úrokovej sadzby I je dvojnásobok úrokovej sadzby 12M BRIBOR (predaj), ktorú publikuje Národná banka Slovenska, ku dňu podania návrhu cien zvýšenej o štyri percentá. |
| (5) Neoprávnený prebytok výnosov zo stočného môže určiť úrad, ak regulovaný subjekt fakturuje alebo fakturoval v predchádzajúcich regulačných rokoch nesprávnu cenu alebo tarifu za odvedenie a čistenie odpadovej vody, ak tým došlo k zvýšeniu výnosov regulovaného subjektu. |
| Článok 9 |
| Maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti |
| (1) Maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti v Sk na objemovú jednotku v roku t sa vypočíta podľa vzorca |
| kde |
| SDMAXt je maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody v Sk pre domácnosti na objemovú jednotku v roku t, |
| SDMAXt - 1 je maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody v Sk pre domácnosti na objemovú jednotku v roku t - 1, |
| KS je koeficient maximálneho ročného rastu ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti. |
| (2) Koeficient maximálneho ročného rastu ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti stanovuje úrad vo výške 1,30. |
| (3) Spôsob výpočtu maximálnej ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti v Sk na objemovú jednotku uvedený v odseku 1 sa uplatňuje dovtedy, kým maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti nedosiahne priemernú regulovanú cenu za odvedenie a čistenie odpadovej vody vypočítanú podľa článku 8 ods. 1. |
| (4) Maximálnu cenu za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti vypočítanú podľa odseku 1 nemožno v roku t prekročiť. |
| Článok 10 |
| Cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre odberateľov okrem domácností a tarify pre jednotlivé skupiny odberateľov |
| (1) Cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre odberateľov okrem domácností sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| SXt je cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre odberateľov okrem domácností v Sk na objemovú jednotku v roku t, |
| SDt je cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti v Sk na objemovú jednotku v roku t, |
| QSDt je predpokladané množstvo odvedenej a čistenej odpadovej vody v objemových jednotkách pre domácnosti v roku t, |
| QSXt je predpokladané množstvo odvedenej a čistenej odpadovej vody v objemových jednotkách pre odberateľov okrem domácností v roku t. |
| (2) Tarify pre jednotlivé skupiny odberateľov okrem domácností navrhuje regulovaný subjekt tak, aby pokrývali minimálne ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk na jednotlivé skupiny odberateľov a aby sa priemer taríf vážený plánovaným množstvom odvedenej a čistenej odpadovej vody v roku t pre jednotlivé skupiny odberateľov rovnal cene za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre odberateľov okrem domácností vypočítanej podľa odseku 1. |
| (3) Spôsob výpočtu ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre odberateľov okrem domácností a určenia taríf uvedený v odsekoch 1 a 2 sa uplatňuje dovtedy, kým maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti určená podľa článku 9 ods. 1 nedosiahne priemernú regulovanú cenu za odvedenie a čistenie odpadovej vody vypočítanú podľa článku 8 ods. 1. |
| (4) Tarify pre jednotlivé skupiny odberateľov navrhuje regulovaný subjekt tak, aby pokrývali ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk na jednotlivé skupiny odberateľov a aby sa priemer taríf vážený plánovaným množstvom odvedenej a čistenej odpadovej vody v roku t pre jednotlivé skupiny odberateľov rovnal priemernej regulovanej cene za odvedenie a čistenie odpadovej vody vypočítanej podľa článku 8 ods. 1. |
| (5) Spôsob určenia taríf uvedený v odseku 4 sa uplatňuje v prípade, keď maximálna cena za odvedenie a čistenie odpadovej vody pre domácnosti určená podľa článku 9 ods. 1 dosiahne priemernú regulovanú cenu za odvedenie a čistenie odpadovej vody vypočítanú podľa článku 8 ods. 1. |
| Článok 11 |
| Hodnoty koeficientov |
| (1) Hodnoty koeficientov sú stanovené takto: |
| a) K2001 = 0, |
| b) K2002 = 0, |
| c) .png) |
| d) .png) |
| e) .png) |
| f) .png) |
| (2) Regulovanému subjektu, ktorý prvýkrát podáva návrh cien, môže určiť hodnotu koeficientov Kt - 2, |
| úrad.
|
| Článok 12 |
| Toto rozhodnutie nadobúda účinnosť 1. januára 2003. |
| Peter Čarakčiev v. r. |
| Príloha k rozhodnutiu č. 598/2002 Z. z. |
| Tabuľka č. 1 - Údaje potrebné na výpočet ceny za výrobu a dodanie pitnej vody |
| Názov a sídlo regulovaného subjektu: |
|   | PRV podľa čl. 5 | VD | VX podľa čl. 7 | QVT podľa čl. 5 | QVD podľa čl. 7 | QVX podľa čl. 7 | EON podľa čl. 4 | Rok t |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 1 |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 2 |   |   |   |   |   |   |   |
|
|   | PZ podľa čl. 5 | ODV (vlastný majetok) | ODV (prenajatý majetok) | ASV podľa čl. 5 | SV podľa čl. 5 | ANV podľa čl. 5 | NV podľa čl. 5 | K podľa čl. 5 | Rok t |   |   |   | XXX |   | XXX | XXX | XXX | Rok t - 1 |   |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 2 |   |   |   |   |   |   |   |   |
|
| V riadku Rok t regulovaný subjekt uvedie plánované údaje, v riadku Rok t - 1 predpokladané údaje (skutočné údaje za deväť mesiacov roku t - 1 a plánované údaje za posledné tri mesiace roku t - 1), v riadku Rok t - 2 skutočné údaje. |
| V stĺpci VD regulovaný subjekt uvedie skutočnú cenu za výrobu a dodávku pitnej vody, ktorú fakturuje domácnostiam. |
| V stĺpci ODV (vlastný majetok) regulovaný subjekt uvedie ODV určené podľa článku 5 ods. 2, ale iba z majetku, ktorý má regulovaný subjekt vo vlastníctve. V stĺpci ODV (prenajatý majetok) regulovaný subjekt uvedie ODV určené podľa článku 5 ods. 2, ale iba z majetku, ktorý má regulovaný subjekt v prenájme. |
| Tabuľka č. 2 - Údaje potrebné na výpočet ceny za odvedenie a čistenie odpadovej vody |
| Názov a sídlo regulovaného subjektu: |
|   | PRS podľa čl. 8 | SD | SX podľa čl. 10 | QST podľa čl. 8 | QSD podľa čl. 10 | QSX podľa čl. 10 | EONS podľa čl. 4 | Rok t |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 1 |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 2 |   |   |   |   |   |   |   |
|
|   | PZ podľa čl. 8 | ODS (vlastný majetok) | ODS (prenajatý majetok) | K podľa čl. 8 | Rok t |   |   |   | XXX | Rok t - 1 |   |   |   |   | Rok t - 2 |   |   |   |   |
|
| V riadku Rok t regulovaný subjekt uvedie plánované údaje, v riadku Rok t - 1 predpokladané údaje (skutočné údaje za deväť mesiacov roku t - 1 a plánované údaje za posledné tri mesiace roku t - 1), v riadku Rok t - 2 skutočné údaje. |
| V stĺpci SD regulovaný subjekt uvedie skutočnú cenu za odvedenie a čistenie odpadovej vody, ktorú fakturuje domácnostiam. |
| V stĺpci ODS (vlastný majetok) regulovaný subjekt uvedie ODS určené podľa článku 5 ods. 2, ale iba z majetku, ktorý má regulovaný subjekt vo vlastníctve. V stĺpci ODS (prenajatý majetok) regulovaný subjekt uvedie ODS určené podľa článku 5 ods. 2, ale iba z majetku, ktorý má regulovaný subjekt v prenájme. |
| Tabuľka č. 3 - Spoločné údaje |
| Názov a sídlo regulovaného subjektu: |
|   | Priemerný počet pracovníkov | Priemerné osobné náklady na jedného pracovníka (v Sk) | Priemerná mesačná mzda na jedného pracovníka (v Sk) | Produktivita práce (tržby) na jedného pracovníka (v Sk) | Pitná voda | Odpadová voda | Pitná voda | Odpadová voda | Pitná voda | Odpadová voda | Pitná voda | Odpadová voda | Rok t |   |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 1 |   |   |   |   |   |   |   |   | Rok t - 2 |   |   |   |   |   |   |   |   |
|
|   | Objem vody odobratej z vodných zdrojov | Objem vody vyrobenej určenej na realizáciu | Počet odberateľov (dodávka pitnej vody) | Počet odberateľov (odvod odpadovej vody) | Domácnosti | Odberatelia okrem domácností | Domácnosti | Odberatelia okrem domácností | Rok t |   |   |   |   |   |   | Rok t - 1 |   |   |   |   |   |   | Rok t - 2 |   |   |   |   |   |   |
|
| V riadku Rok t regulovaný subjekt uvedie plánované údaje, v riadku Rok t - 1 predpokladané údaje (skutočné údaje za deväť mesiacov roku t - 1 a plánované údaje za posledné tri mesiace roku t - 1), v riadku Rok t - 2 skutočné údaje. |
| V stĺpcoch Pitná voda regulovaný subjekt uvedie údaje, ktoré sa týkajú výroby a dodávky pitnej vody. V stĺpcoch Odpadová voda regulovaný subjekt uvedie údaje, ktoré sa týkajú odvedenia a čistenia odpadovej vody. |
| Poznámky pod čiarou |
| 1) Zákon č. 442/2002 Z. z. o verejných vodovodoch a verejných kanalizáciách a o zmene a doplnení zákona č. 276/2001 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach. |
| 2) Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve. |
| 3) Napríklad zákon č. 317/1992 Zb. o dani z nehnuteľností v znení neskorších predpisov a zákon č. 442/2002 Z. z. |
| 4) § 31 zákona č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov. |
| 5) § 33 zákona č. 366/1999 Z. z. |
| 6) Zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách. |