| 93 |
| VYHLÁŠKA |
| Federálneho ministerstva palív a energetiky |
| z 19. novembra 1987 |
| o rozvojových teplofikačných štúdiách, prevádzke, údržbe a ochrane zariadení pre zásobovanie teplom |
| Federálne ministerstvo palív a energetiky po dohode so zúčastnenými ústrednými orgánmi štátnej správy ustanovuje podľa § 28 zákona č. 89/1987 Zb. o výrobe, rozvode a spotrebe tepla (ďalej len „zákon“): |
|
|
| PRVÁ ČASŤ |
| ZÁKLADNÉ USTANOVENIA |
| § 1 |
| Predmet a rozsah úpravy |
| (1) Táto vyhláška ustanovuje |
| a) podrobnosti obsahu, spracovania a postupu pri schvaľovaní rozvojových teplofikačných štúdií, |
| b) spôsob bilancovania tepla a vybrané oblasti, |
| c) pravidlá a podmienky jednotného systému prevádzky a údržby sústavy centralizovaného zásobovania teplom (ďalej len „sústava“), |
| d) zásady dispečerského riadenia sústavy, |
| e) spôsob a náležitosti vedenia pasportov a evidencie zariadení sústavy, |
| f) rozsah, podmienky a spôsob ochrany zariadení rozvodu tepla. |
| (2) Jednotný systém prevádzky a údržby a vedenia pasportov a evidencie sa vzťahuje na vybrané zariadenia sústav s verejným rozvodom tepla, ak aspoň jeden z ústredných zdrojov tepla v sústave dosahuje tepelný výkon na prahu zdroja 25 MW a viac; na vybrané zariadenia ostatných sústav sa jednotný systém prevádzky a údržby vzťahuje primerane podľa veľkosti tepelného výkonu z ústredných zdrojov tepla a počtu prevádzkovateľov vybraných zariadení sústavy. |
| (3) Ochrana zariadení rozvodu tepla sa vzťahuje na primárnu časť rozvodu tepla a na stanice, v ktorých sa upravujú parametre teplonosnej látky (ďalej len „stanice“). |
| § 2 |
| Pojmy |
| (1) Vybranými zariadeniami sústavy sú ústredné zdroje tepla, primárna časť rozvodu tepla a odovzdávacie stanice sústavy. |
| (2) Riadiacou organizáciu sa rozumie organizácia prevádzkujúca primárnu časť verejného rozvodu tepla alebo na podklade dohody s ňou organizácia prevádzkujúca ústredný zdroj tepla, ktorá dispečersky riadi prevádzku sústavy (§ 18 ods. 3 zákona). |
| DRUHÁ ČASŤ |
| ROZVOJOVÉ TEPLOFIKAČNÉ ŠTÚDIE A BILANCIE TEPLA |
| PRVÁ HLAVA |
| Obsah, spracovanie a schválenie rozvojových teplofikačných štúdií |
| § 3 |
| (1) Rozvojová teplofikačná štúdia v súlade s jednotnou štátnou palivovo-energetickou politikou vymedzuje rozsah centralizovaného a decentralizovaného zásobovania teplom, návrh riešenia rozvoja centralizovaného zásobovania teplom, vecný a časový postup jeho realizácie. |
| (2) Rozvojová teplofikačná štúdia obsahuje |
| a) zadanie a vymedzenie úlohy, východiskové údaje o súčasnom stave zásobovania teplom, územnú charakteristiku, klimatické podmienky a životné prostredie, |
| b) predpokladaný rozvoj územia z urbanistického hľadiska, |
| c) vymedzenie rozsahu centralizovaného a decentralizovaného zásobovania teplom včítane bilancií potrieb tepla a ich krytie zdrojmi a palivami podľa druhov a využitia druhotných a netradičných foriem energie, |
| d) návrh variantov centralizovaného zásobovania teplom a jedného porovnávacieho variantu decentralizovaného zásobovania teplom, |
| e) situačné a funkčné schémy sústavy centralizovaného zásobovania teplom, opis koncepcie nového a nadväznosť na doterajšie zariadenie pre zásobovanie teplom, potrebu palív, vody, elektrickej energie, pracovných síl a dopravné cesty, |
| f) likvidáciu odpadových vôd, popolovín a ďalších splodín, |
| g) vyvedenie elektrického výkonu, |
| h) ekologické účinky, zábor poľnohospodárskeho, prípadne lesného pôdneho fondu, |
| i) výpočet ekonomickej efektívnosti jednotlivých variantov včítane súvisiacich investícií, |
| j) návrh programu investičnej výstavby pre odporúčaný variant, |
| k) návrh združovania prostriedkov pre odporúčaný variant, |
| l) záverečné vyhodnotenie. |
| (3) Odborná energetická organizácia1) môže v priebehu spracovania rozvojovej teplofikačnej štúdie určiť rozsah a počet variantov riešenia, prípadne aby sa niektorá jej časť spracovala podrobnejšie. |
| § 4 |
| (1) Organizácia, ktorá zabezpečuje spracovanie rozvojovej teplofikačnej štúdie (§ 7 ods. 1 zákona), predkladá ju odbornej energetickej organizácii,1) ktorá ju posúdi a po prerokovaní so Štátnou energetickou inšpekciou Českej socialistickej republiky alebo Štátnou energetickou inšpekciou Slovenskej socialistickej republiky2) a príslušným krajským národným výborom ju predloží so svojím stanoviskom Federálnemu ministerstvu palív a energetiky. |
| (2) Federálne ministerstvo palív a energetiky schvaľuje (§ 8 ods. 1 zákona) rozvojovú teplofikačnú štúdiu protokolom do piatich mesiacov od jej predloženia odbornou energetickou organizáciou.1) |
| (3) Federálne ministerstvo palív a energetiky dohodne s príslušným krajským národným výborom ďalšie opatrenia na prípravu realizácie odporúčaného variantu včítane postupu pri prípadnom združovaní prostriedkov a činností v investičnej výstavbe. |
| (4) Organizácia, ktorá zabezpečuje spracovanie rozvojovej teplofikačnej štúdie, je povinná zabezpečiť jej aktualizáciu po piatich rokoch v nadväznosti na spracovanie päťročného plánu a vždy pri zásadnej zmene základných údajov (palivová základňa, bilancia tepla, investičné prostriedky, doba realizácie, technicko-ekonomické riešenie). |
| DRUHÁ HLAVA |
| Vyhotovovanie bilancií tepla |
| § 5 |
| (1) Bilancie tepla obsahujú potrebné údaje charakterizujúce danú oblasť, sústavu centralizovaného zásobovania teplom z hľadiska súčasnej a výhľadovej potreby tepla a jej krytia zdrojmi, decentralizované zásobovanie teplom, súpis ústredných zdrojov tepla, technické a hospodárske ukazovatele pre centralizované zásobovanie teplom, skladbu palivovej základne, potrebu paliva pre sústavu centralizovaného zásobovania teplom, diagramy priebehu potrieb, prípadne dodávok tepla a komentár. |
| (2) Východiskovými podkladmi pre spracovanie bilancie tepla sú údaje o doterajšej, plánovanej a perspektívnej potrebe tepla a údaje o doterajších zdrojoch tepla a ich plánovanom a perspektívnom výhľade. |
| (3) Údaje o doterajšej potrebe tepla a zdrojoch tepla a ich plánovanom vývoji poskytujú prevádzkovatelia zariadení pre zásobovanie teplom. |
| (4) Údaje o plánovanej potrebe tepla, ktorá súvisí s novou investičnou výstavbou, predkladá investor tejto výstavby. |
| (5) Údaje o perspektívnej potrebe tepla poskytujú do úvahy prichádzajúci odberatelia tepla a ich nadriadené orgány. |
| (6) Podklady pre bilancie tepla sú povinné príslušné orgány a organizácie poskytnúť organizácii zabezpečujúcej spracovanie bilancie tepla, a to údaje podľa odsekov 3 a 4 do 30 dní a údaje podľa odseku 5 do 60 dní od doručenia vyžiadania, pokiaľ nebude dohodnuté inak. |
| § 6 |
| (1) Bilanciu tepla vo vybranej oblasti zabezpečuje organizácia, ktorá vyhotovuje rozvojovú teplofikačnú štúdiu. |
| (2) Odborná energetická organizácia1) poskytuje pri spracovaní bilancie tepla metodickú pomoc. |
| (3) Organizácia, ktorá zabezpečila spracovanie bilancie tepla, je povinná zabezpečiť jej aktualizáciu po piatich rokoch v nadväznosti na spracovanie päťročného plánu a vždy pri takej zmene poskytnutých údajov, ktorá predstavuje zníženie alebo zvýšenie súhrnnej spotreby tepelného príkonu najmenej o 20 %. |
| TRETIA ČASŤ |
| JEDNOTNÝ SYSTÉM PREVÁDZKY A ÚDRŽBY |
| PRVÁ HLAVA |
| Prevádzka sústavy |
| § 7 |
| (1) Riadiaca organizácia koordinuje a riadi činnosť prevádzkovateľov jednotlivých zariadení sústavy a je výhradne oprávnená povoľovať zmeny v ich prevádzke (napr. odstavenie zariadenia, zníženie výkonu). |
| (2) Bez súhlasu riadiacej organizácie môže prevádzkovateľ jednotlivého zariadenia vykonať zásadné zmeny v prevádzke zariadenia len v prípade zjavného ohrozenia osôb alebo zariadenia.3) |
| § 8 |
| (1) Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy sú povinní |
| a) prevádzkovať zariadenia sústavy v súlade s ročným plánom prevádzky, plánom regulačných opatrení a podľa operatívnych pokynov riadiacej organizácie vydávaných na základe dispečerského poriadku sústavy, |
| b) poskytovať riadiacej organizácii technické a ekonomické podklady potrebné pre riadenie sústavy, najmä pasporty a výkazy o prevádzke zariadení, |
| c) nastaviť zariadenie podľa pokynov riadiacej organizácie, najmä pri zmene prietokových a tlakových pomerov v sústave, |
| d) vypracovať prevádzkový poriadok prevádzkovaného zariadenia pre ústredný zdroj tepla a rozvod tepla a miestne prevádzkové predpisy jednotlivých častí zariadení pred ich uvedením do prevádzky; pri existujúcich zariadeniach do 6 mesiacov po nadobudnutí účinnosti tejto vyhlášky, |
| e) trvale kontrolovať a operatívne riadiť hydraulické a teplotné pomery horúcovodných alebo teplovodných sietí a parametre pary v parných sieťach, |
| f) prevádzkovať a obsluhovať zariadenia sústavy spôsobilými pracovníkmi,4) kontrolovať ich činnosť, preskúšavať ich v predpísaných termínoch a zvyšovať ich kvalifikácie odborným školením, |
| g) kontrolovať pri plne automatizovaných bezobsluhových zariadeniach sústavy spoľahlivú a bezpečnú prevádzku pochôdzkovou službou alebo iným vhodným spôsobom, |
| h) podávať riadiacej organizácii pre potrebu operatívneho riadenia okamžite správy o zmene prevádzkového stavu zariadenia sústavy. |
| (2) Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy sú povinní vytvárať podmienky pre plnenie úloh riadiacej organizácie, najmä vybaviť prevádzkované zariadenia telekomunikačným spojením, prípadne ďalšími prostriedkami riadenia a ovládania. |
| § 9 |
| (1) Riadiaca organizácia je povinná na základe technických a ekonomických podkladov poskytnutých prevádzkovateľovi zariadenia |
| a) vypracúvať päťročné a ročné plány prípravy prevádzky včítane výkonovej a výrobnej bilancie, bilancie potreby palív, bilancie tepla, ročné diagramy mesačných maxím tepelného zaťaženia, ročné diagramy dosiahnuteľných a pohotových tepelných výkonov na prahoch zdrojov tepla pri zohľadnení plánov bežných a generálnych opráv vždy do 30. júna kalendárneho roka, |
| b) spracúvať ročný teplotný diagram sústavy a varianty typických prevádzkových režimov, |
| c) spracovať a vydať po dohode s prevádzkovateľmi jednotlivých zariadení sústavy a po prerokovaní s príslušným národným výborom dispečerský poriadok sústavy pred jej uvedením do prevádzky; pri existujúcich sústavách do 6 mesiacov od účinnosti tejto vyhlášky. Dispečerský poriadok obsahuje najmä |
| 1. povinnosti riadiacej organizácie a prevádzkovateľov jednotlivých zariadení sústavy na zabezpečovanie spoľahlivej, bezpečnej a hospodárnej prevádzky sústavy a jej jednotlivých častí, |
| 2. spôsob zabezpečenia plynulej dodávky tepla odberateľom pri dodržaní parametrov teplonosnej látky, |
| 3. zásady optimálneho riadenia prevádzky zariadení sústavy, |
| 4. spôsob vyhlasovania a aplikácie regulačných opatrení odberu tepla, |
| d) spracovať podľa prílohy č. 2 tejto vyhlášky plán regulačných opatrení a prerokovať ho s príslušným národným výborom, |
| e) spracovať a vydať po prerokovaní s prevádzkovateľmi jednotlivých zariadení sústavy havarijný plán pre sústavu obsahujúci súhrn nevyhnutných opatrení na obmedzenie škôd v dôsledku havárie, |
| f) spracúvať programy prevádzky sústavy na nasledujúci deň na základe prevádzkovej situácie, predpovede počasia a odberových pomerov pri optimálnom využívaní zariadení sústavy, |
| g) riadiť prevádzku sústavy podľa dispečerského poriadku, prevádzkových programov a okamžitej situácie a viesť o ňom operatívno-technickú evidenciu. |
| (2) V prípade, že súčasťou sústavy je tiež ústredný zdroj s kombinovanou výrobou elektriny a tepla, musí byť dispečerský poriadok takej sústavy v súlade s dispečerským poriadkom elektrizačnej sústavy.5) |
| DRUHÁ HLAVA |
| Údržba, opravy a rekonštrukcie zariadení sústavy |
| § 10 |
| Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy sú povinní |
| a) spracovať návrhy päťročných a ročných plánov bežných a generálnych opráv a rekonštrukcií zariadení sústavy a predkladať ich riadiacej organizácii vždy do 30. apríla kalendárneho roka, |
| b) vykonávať predpísané revízie a skúšky, zabezpečovať preventívnu údržbu, bežné i generálne opravy a rekonštrukcie zariadení sústavy v súlade so skoordinovaným plánom, |
| c) odstraňovať poruchy a havárie sústavy bez meškania, prípadne v termíne dohodnutom s riadiacou organizáciou. |
| § 11 |
| Riadiaca organizácia je povinná |
| a) vypracúvať súhrnný päťročný a ročný plán bežných a generálnych opráv a rekonštrukcií zariadení sústavy tak, aby bola zabezpečená plynulá dodávka tepla, spoľahlivá a bezpečná prevádzka sústavy pri optimálnom využití opravárenských a údržbárskych kapacít a rozhodujúce opravy sa skončili pred vykurovacím obdobím a pravidelné letné odstávky dodávky teplej úžitkovej vody pre vykonávanie plánovanej údržby neprekročili 14 dní spolu, |
| b) presadzovať pri vykonávaní opráv a rekonštrukcií jednotlivých zariadení sústavy použitie typových projektov a typových častí zariadení sústavy pre maximálne zjednotenie typov staníc, armatúr, čerpadiel, regulátorov, meračov tepla a pod. |
| c) sprostredkúvať poskytovanie výpomoci prevádzkovateľov zariadení sústavy opravárenskými kapacitami pri likvidácii porúch a havárií3) a po prerokovaní s národným výborom výpomoci ďalších organizácií. |
| TRETIA HLAVA |
| § 12 |
| Pasportizácia a evidencia |
| (1) Pasporty a výkazy jednotlivých zariadení sústavy spracúvajú prevádzkovatelia týchto zariadení podľa jednotných vzorov formulárov, ktoré poskytnú odborné energetické organizácie.1) |
| (2) Pasporty a výkazy sa využívajú najmä na spracovanie a aktualizáciu bilancií tepla a rozvojových teplofikačných štúdií, pre riadenie a kontrolu prevádzky a údržby zariadení sústavy, pre spracovanie plánovacích podkladov, pre vyhodnocovanie prevádzky a noriem spotreby. |
| (3) Pasporty zariadení sústavy sa spracúvajú pri uvedení zariadení do prevádzky a pri každej zmene ich technických parametrov. Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy odovzdávajú pasporty v jednom vyhotovení riadiacej organizácii. |
| (4) Výkazy zariadení sústavy zachytávajú základné prevádzkovo ekonomické údaje, ktoré podliehajú časovým zmenám a každoročne sa spracúvajú. Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy odovzdávajú výkazy vždy do 31. marca kalendárneho roka v troch vyhotoveniach riadiacej organizácii, ktorá po ich preverení odovzdá dve vyhotovenia odbornej energetickej organizácii.1) |
| ŠTVRTÁ HLAVA |
| Ochranné pásma |
| § 13 |
| Šírka ochranných pásiem |
| (1) Ochranné pásmo primárnej časti rozvodu tepla je vymedzené zvislými rovinami vedenými po oboch stranách tohto zariadenia vo vodorovnej vzdialenosti meranej kolmo na toto zariadenie, ktorá je |
| a) pri primárnej časti rozvodu tepla v zastavanom území na každú stranu 1 m, |
| b) pri primárnej časti rozvodu tepla mimo zastavaného územia na každú stranu 5 m. |
| (2) Ochranné pásmo staníc je vymedzené zvislými rovinami vedenými vo vodorovnej vzdialenosti 3 m kolmo na oplotenú alebo obmurovanú hranicu objektu staníc. |
| (3) Ochranné pásmo nevzniká |
| a) pri primárnej časti rozvodu tepla, ak prechádza technickým podlažím vykurovaných budov, |
| b) pri staniciach, ak sú umiestnené vo vykurovaných budovách. |
| § 14 |
| Ochrana primárnej časti rozvodu tepla a staníc |
| (1) V ochranných pásmach je bez súhlasu prevádzkovateľa zakázané |
| a) vykonávať činnosti, ktoré by mohli ohroziť zariadenie pre rozvod tepla, plynulosť a bezpečnosť jeho prevádzky a údržby alebo pri ktorých by mohla byť ohrozená bezpečnosť osôb alebo majetku (napr. uskladňovanie a práce s horľavinami a výbušninami, prechody ťažkých mechanizmov), |
| b) uskutočňovať stavby, umiestňovať zariadenia,6) vykonávať odkopy alebo navršovanie zemín alebo iného materiálu, vysadzovať trvalé porasty. |
| § 15 |
| V blízkosti ochranných pásiem, t. j. v priestore bezprostredne nadväzujúcom, je bez súhlasu prevádzkovateľa zakázané umiestňovať zariadenia, prípadne stavby6) alebo vykonávať činnosti, pri ktorých poruche, zrútení alebo nesprávnej manipulácii by mohlo dôjsť k ohrozeniu plynulej a bezpečnej prevádzky zariadenia pre rozvod tepla (napr. skládky horľavín a výbušnín, čerpadlá pohonných látok, plynojemy, stožiare, vykonávanie trhacích prác). |
|
|
| ŠTVRTÁ ČASŤ |
| PRECHODNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA |
| § 16 |
| Rozvojové teplofikačné štúdie spracované pred účinnosťou tejto vyhlášky sa považujú za spracované podľa tejto vyhlášky. |
| § 17 |
| Federálne ministerstvo palív a energetiky vyhlasuje pre celé územie Československej socialistickej republiky vybrané oblasti, ktorých zoznam je uvedený v prílohe č. 1 tejto vyhlášky. |
| § 18 |
| Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januárom 1988. |
|
|
| Minister: |
| Ing. Ehrenberger CSc. v. r. |
|
|
| Príloha č. 1 vyhlášky č. 93/1987 Zb. |
| Zoznam vybraných oblastí |
| 1. Územie hlavného mesta Prahy |
| 1.1 Hlavné mesto Praha |
| 2. Stredočeský kraj |
| 2.1 Beroun - Králův Dvůr |
| 2.2 Kladno |
| 2.3 Kralupy |
| 2.4 Kolín |
| 2.5 Mělník |
| 2.6 Mladá Boleslav |
| 2.7 Příbram |
| 2.8 Slaný |
| 3. Juhočeský kraj |
| 3.1 České Budějovice |
| 3.2 Jindřichův Hradec |
| 3.3 Písek |
| 3.4 Pelhřimov |
| 3.5 Strakonice |
| 3.6 Tábor - Planá n. Lužnicí - Sezimovo Ústí |
| 4. Západočeský kraj |
| 4.1 Karlovy Vary |
| 4.2 Mariánske Lázně |
| 4.3 Ostrov |
| 4.4 Plzeň |
| 4.5 Sokolov |
| 5. Severočeský kraj |
| 5.1 Děčín |
| 5.2 Chomutov - Jirkov - Kadaň - Klášterec n. Ohří |
| 5.3 Litoměřice |
| 5.4 Louny |
| 5.5 Most - Litvínov |
| 5.6 Teplice - Bílina |
| 5.7 Ústí n. Labem |
| 6. Východočeský kraj |
| 6.1 Dvůr Králové |
| 6.2 Hradec Králové - Pardubice - Chrudim |
| 6.3 Jaroměř |
| 6.4 Jičín |
| 6.5 Náchod |
| 6.6 Nové Město n. Metují |
| 6.7 Trutnov - Jánské Lázně |
| 6.8 Rychnov nad Kněžnou |
| 7. Juhomoravský kraj |
| 7.1 Brno - Oslavany - Ivančice |
| 7.2 Gottwaldov |
| 7.3 Hodonín |
| 7.4 Otrokovice |
| 7.5 Prostějov |
| 7.6 Uherské Hradiště |
| 7.7 Žďár n. Sázavou |
| 8. Severomoravský kraj |
| 8.1 Bohumín |
| 8.2 Bruntál |
| 8.3 Frýdek-Místek |
| 8.4 Kopřivnice |
| 8.5 Krnov |
| 8.6 Olomouc |
| 8.7 Opava |
| 8.8 Ostrava - Havířov - Karviná - Orlová |
| 8.9 Přerov |
| 8.10 Rožnov p. Radhoštěm |
| 8.11 Třinec |
| 8.12 Valašské Meziříčí |
| 8.13 Vsetín |
| 9. Územie hl. mesta SSR Bratislavy |
| 9.1 Hlavné mesto SSR Bratislava |
| 10. Západoslovenský kraj |
| 10.1 Hlohovec - Leopoldov |
| 10.2 Komárno |
| 10.3 Levice |
| 10.4 Nitra |
| 10.5 Nové Mesto n. Váhom |
| 10.6 Nové Zámky |
| 10.7 Skalica - Holíč |
| 10.8 Trnava |
| 10.9 Piešťany |
| 11. Stredoslovenský kraj |
| 11.1 Banská Bystrica |
| 11.2 Dubnica n. Váhom |
| 11.3 Handlová |
| 11.4 Martin |
| 11.5 Považská Bystrica |
| 11.6 Prievidza - Nováky |
| 11.7 Rimavská Sobota |
| 11.8 Ružomberok |
| 11.9 Veľký Krtíš |
| 11.10 Zvolen |
| 11.11 Žiar n. Hronom |
| 11.12 Žilina |
| 11.13 Púchov |
| 12. Východoslovenský kraj |
| 12.1 Humenné |
| 12.2 Košice |
| 12.3 Prešov |
| 12.4 Snina |
| 12.5 Trebišov - Michalovce |
| 12.6 Vranov n. Topľou |
| 12.7 Poprad |
| 12.8 Spišská Nová Ves |
| Príloha č. 2 vyhlášky č. 93/1987 Zb. |
| Obsah plánu regulačných opatrení |
| I Všeobecné zásady |
| a) dôvody pre vyhlasovanie regulačných opatrení, |
| b) spôsob vyhlasovania regulačných stupňov, |
| c) výnimky z regulačných opatrení pre spoločensky dôležitých odberateľov, |
| d) prehľad orgánov, ktorým sa podáva informácia o vyhlásení regulačných opatrení (okrem odberateľov), |
| e) súpis zodpovedných pracovníkov riadiacej organizácie, ktorí sú oprávnení podávať informácie a odpovedať na dopyty o regulačných opatreniach. |
| II Stupne regulačných opatrení |
| 0 - normálna prevádzka, odber povolený do výšky dojednaného maximálneho príkonu podľa HS (pre vykurovanie v závislosti na vonkajšej teplote) - nevyhlasuje sa |
| 1,2 - obmedzenie dodávky tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody, dodávka tepla na technologické účely a pre vykurovanie zostáva nedotknutá |
| 3,4 - obmedzenie dodávky tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody a na technologické účely, dodávka tepla pre vykurovanie zostáva nedotknutá |
| 5,6 - obmedzenie dodávky tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody a na technologické účely, zníženie dodávky tepla pre vykurovanie |
| 7 - obmedzenie dodávky tepla na bezpečnostné minimum - havarijný stupeň |
| Pri vyššom než 2. regulačnom stupni sa musia uviesť do prevádzky rezervné zdroje sústavy. |
| Uvedený počet regulačných stupňov nemusí byť naplnený, je potrebné dodržať uvedené členenie a voľné stupne ponechať ako rezervu. Pokiaľ záujmy sústavy vyžadujú vyšší počet regulačných stupňov, je rozšírenie možné na podskupiny. |
| V prípade uplatnenia signálu hromadného diaľkového ovládania, prípadne dispečerskej služby pre riadenie sústavy, regulačný plán sa pre takú sústavu primerane upraví. |
| III. Vyčíslenie regulácie pre celú zásobovanú oblasť |
| Zostava, z ktorej bude zrejmý prínos regulácie pre celú zásobovanú oblasť pri rôznych vonkajších teplotách |
| vonkajšia teplota | oC | dodávka tepla podľa hospodárskej zmluvy | MW | predpokladaná dodávka tepla podľa | | skutočnosti predchádzajúcich rokov | MW | dodávka tepla podľa stupňa č. 1, 2 | MW | dodávka tepla podľa stupňa č. 3, 4 | MW | dodávka tepla podľa stupňa č. 5, 6 | MW | dodávka tepla podľa stupňa č. 7 | MW | |
| Zostava sa môže nahradiť diagramom. |
| IV. Rozpis regulačných stupňov pre odberateľov |
| Obsahuje určenie limitov pri jednotlivých regulačných stupňoch pre jednotlivých odberateľov: |
| - dodávka tepla na technologické účely - podľa potreby a členenia odberu, |
| - dodávka tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody - časové výseky odstavenia, |
| - dodávka tepla pre vykurovanie v % podľa vonkajšej teploty. |
| V. Záverečné ustanovenia |
| a) pokyn odberateľom vypracovať vlastný plán regulačných opatrení v zhode s plánom regulačných opatrení sústavy, |
| b) upozornenie odberateľom na zodpovednosť za škody vzniknuté nedodržaním vyhlasovaného regulačného opatrenia, |
| c) povinnosť odberateľa určiť pracovníkov zodpovedných za dodržanie regulačných opatrení, mená a telefónne čísla nahlásiť riadiacej organizácii, |
| d) súpis orgánov a inštitúcií oprávnených vykonávať kontrolu dodržiavania regulačných opatrení, |
| e) doba platnosti plánu regulačných opatrení. |
| Poznámky pod čiarou |
| 1) České energetické závody, koncern, Praha alebo Slovenské energetické podniky, koncern, Bratislava. |
| 2) Zákon č. 88/1987 Zb. o štátnej energetickej inšpekcii. |
| 3) Vyhláška Českého úradu bezpečnosti práce a Českého banského úradu č. 110/1975 Zb. o evidencii a registrácii pracovných úrazov a o hlásení prevádzkových nehôd (havárií) a porúch technických zariadení. Vyhláška Slovenského úradu bezpečnosti práce a Slovenského banského úradu č. 111/1975 Zb. o evidencii a registrácii pracovných úrazov a o hlásení prevádzkových nehôd (havárií) a porúch technických zariadení. |
| 4) Vyhláška Českého úradu bezpečnosti a práce a Českého banského úradu č. 18/1979 Zb., ktorou sa určujú vyhradené tlakové zariadenia a ustanovujú niektoré podmienky na zaistenie ich bezpečnosti, v znení vyhlášky č. 97/1982 Zb.Vyhláška Slovenského úradu bezpečnosti práce a Slovenského banského úradu č. 23/1979 Zb., ktorou sa určujú vyhradené tlakové zariadenia a ustanovujú niektoré podmienky na zaistenie ich bezpečnosti, v znení vyhlášky č. 84/1982 Zb.Vyhláška Českého úradu bezpečnosti práce č. 24/1984 Zb. na zaistenie bezpečnosti práce v nízkotlakových kotolniach. Vyhláška Slovenského úradu bezpečnosti práce č. 25/1984 Zb. na zaistenie bezpečnosti práce v nízkotlakových kotolniach. ČSN 07 0710 Prevádzka, obsluha a údržba parných a horúcovodných kotlov. |
| 5) Dispečerský poriadok pre zariadenie prevádzky elektrizačnej sústavy ČSSR vydaný opatrením ministra palív a energetiky ČSSR č. 47/1986. |
| 6) § 1 ods. 1 vyhlášky Federálneho ministerstva pre technický a investičný rozvoj č. 85/1976 Zb. o podrobnejšej úprave územného konania a stavebnom poriadku. |