| 224 |
| VYHLÁŠKA |
| Úradu pre reguláciu sieťových odvetví |
| z 19. júla 2016, |
| ktorou sa ustanovuje cenová regulácia odberu povrchovej vody a energetickej vody z vodných tokov a využívania hydroenergetického potenciálu vodných tokov |
| Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ďalej len „úrad“) podľa § 40 ods. 1 písm. a), b), e), h), i) a l) zákona č. 250/2012 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach (ďalej len „zákon“) ustanovuje: |
|
|
| § 1 |
| Základné pojmy |
| Na účely tejto vyhlášky sa rozumie |
| a) regulačným obdobím obdobie od roku 2017 do roku 2021, |
| b) rokom t rok, pre ktorý sa určuje alebo platí cena, |
| c) rokom t+n n-tý rok nasledujúci po roku t, |
| d) rokom t-n n-tý rok predchádzajúci roku t, |
| e) objemovou jednotkou 1 m3 odobratej povrchovej vody alebo 1 000 m3 energetickej vody,1) |
| f) jednotkou množstva mechanickej energie 1 MWh, |
| g) mechanickou energiou energia produkovaná pohybom masy vody v prirodzenom koryte vodného toku alebo v umelom koryte vodného toku. |
| § 2 |
| Rozsah cenovej regulácie |
| Cenová regulácia vo vodnom hospodárstve podľa tejto vyhlášky sa vzťahuje na |
| a) odber povrchovej vody z vodných tokov,2) |
| b) využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov,2) |
| c) odber energetickej vody z vodných tokov.2) |
| § 3 |
| Spôsob vykonávania cenovej regulácie |
| Cenová regulácia vo vodnom hospodárstve podľa tejto vyhlášky sa vykonáva určením spôsobu výpočtu pevnej ceny za |
| a) odber povrchovej vody z vodných tokov,2) |
| b) využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov,2) |
| c) odber energetickej vody z vodných tokov.2) |
| § 4 |
| Rozsah, štruktúra a výška ekonomicky oprávnených nákladov |
| (1) Ekonomicky oprávnenými nákladmi sú: |
| a) primerané technologické náklady, |
| b) osobné náklady;3) za ekonomicky oprávnené náklady sa považujú aj priemerné osobné náklady na jedného zamestnanca na rok t zvýšené oproti určeným nákladom na rok t-1 najviac o výšku aritmetického priemeru zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za mesiace júl až december roku t-2 a za január až jún roku t-1 zverejnených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v %“, |
| c) náklady na plnenie povinností podľa osobitných predpisov,4) |
| d) odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku, pričom za ekonomicky oprávnené náklady sa považujú rovnomerné odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku najviac vo výške zohľadňujúcej dobu technickej životnosti z obstarávacej ceny5) majetku evidovaného v účtovníctve regulovaného subjektu, |
| e) nájomné za prenajatý hmotný majetok a nehmotný majetok, o ktorom účtuje vlastník a ktorý sa používa výhradne na regulovanú činnosť, najviac vo výške odpisov podľa písmena d), |
| f) náklady na opravy a údržbu majetku využívaného na zabezpečenie regulovanej činnosti v rozsahu zabezpečujúcom výkon regulovanej činnosti v primeranej výške okrem nákladov na technické zhodnotenie hmotného majetku a nehmotného majetku podľa osobitného predpisu,6) |
| g) úrok z úveru poskytnutého bankou alebo pobočkou zahraničnej banky7) na obstaranie hmotného majetku alebo nehmotného majetku, ktorý sa používa výhradne na regulovanú činnosť. |
| (2) Na účely odseku 1 sa rozumie |
| a) opravou súhrn činností, ktorými sa odstraňujú následky poškodenia, opotrebenia celku, skupín alebo dielcov na účel uvedenia zariadenia do prevádzkyschopného stavu, |
| b) údržbou súhrn činností zabezpečujúcich technickú spôsobilosť a hospodárnosť prevádzky zariadenia, ktorými sa spomaľuje fyzické opotrebenie, predchádza sa jeho následkom a odstraňujú sa drobnejšie chyby, spravidla bez demontáže dielov a bez výmeny súčiastok. |
| (3) Ekonomicky oprávnené náklady sa určujú na jednotlivé regulované a neregulované činnosti v rozsahu, v akom sa jednotlivé skupiny vodohospodárskeho hmotného majetku v percentách využívajú na vodohospodárske služby8) podľa tabuľky9) |
| Skupina majetku | Upravené vodné toky a hrádze | Odvodňovacie a závlahové kanály | Hate | Neenergetické vodné diela | Vodné diela s energetickým využitím | Čerpacie stanice | Vodohospodárske služby9) | Regulované | Odbery povrchových vôd z vodných tokov | 25 | 20 | 60 | 47 | 2 | 3 | Využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov | 15 | 0 | 4 | 4 | 85 | 0 | Odbery energetickej vody z vodných tokov | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 | Neregulované | Používanie vôd na plavbu | 15 | 0 | 5 | 10 | 3 | 0 | Poskytovanie služieb v oblasti ochrany pred povodňami | 40 | 0 | 18 | 30 | 8 | 96 | Odbery povrchových vôd na zavlažovanie poľnohospodárskej pôdy | 5 | 80 | 10 | 8 | 1 | 1 | | Spolu | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | |
| (4) Výška ekonomicky oprávnených nákladov sa pri predaji hmotného majetku, ktorý sa používal na vykonávanie regulovanej činnosti, zníži o kladný rozdiel predajnej ceny a zostatkovej ceny hmotného majetku podľa ods. 1 písm. d). |
| (5) Ekonomicky oprávnenými nákladmi nie sú: |
| a) sankcie, |
| b) náklady spojené s nevyužitými prevádzkami a výrobnými kapacitami, |
| c) odpisy nevyužívaného dlhodobého majetku, odpisy „goodwill“ a odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku vylúčeného z odpisovania,10) |
| d) odmeny členov štatutárneho orgánu a iných orgánov regulovaného subjektu za výkon funkcie, ktorí nie sú v pracovnoprávnom vzťahu s regulovaným subjektom, |
| e) platby poistného za poistenie zodpovednosti za škody spôsobené členmi štatutárnych orgánov a členmi iných orgánov regulovaného subjektu, |
| f) príspevky na životné poistenie, príspevky na účelové sporenie zamestnanca a príspevky na doplnkové dôchodkové sporenie11) platené zamestnávateľom okrem príspevkov na doplnkové dôchodkové sporenie podľa ods. 1 písm. c), |
| g) odstupné a odchodné presahujúce výšku ustanovenú osobitným predpisom,12) |
| h) príspevky na stravovanie zamestnancov nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,13) |
| i) cestovné náhrady nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,14) |
| j) náklady na tvorbu sociálneho fondu nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,15) |
| k) náklady na poskytovanie osobných ochranných pracovných prostriedkov nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,16) |
| l) náklady na dobrovoľné poistenie osôb, |
| m) manká a škody na majetku vrátane škody zo zníženia cien nevyužiteľných zásob a likvidácie zásob, |
| n) náklady vyplývajúce z chýb vo výpočtoch, v kalkulačných prepočtoch alebo v účtovníctve, duplicitne účtované náklady, |
| o) náklady na reprezentáciu a dary, |
| p) odmeny a dary pri životných jubileách a pri odchode do dôchodku, |
| q) náklady na starostlivosť o zdravie zamestnancov a na vlastné zdravotnícke zariadenia nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,17) |
| r) príspevky a náklady na rekreačné, regeneračné, rekondičné a ozdravné pobyty, ak povinnosť ich uhrádzania neustanovuje osobitný predpis,18) |
| s) náklady na údržbu a prevádzku školiacich a rekreačných zariadení, |
| t) náklady vynaložené na obstaranie materiálu, služieb a na činnosti nesúvisiace s výkonom regulovaných činností, |
| u) daň z nehnuteľnosti platená za vzdelávacie zariadenia a rekreačné zariadenia, |
| v) štipendiá poskytnuté študentom vysokých škôl a žiakom, |
| w) odpis nedobytnej pohľadávky okrem pohľadávok za odbery podzemnej vody a za vypúšťanie odpadových vôd, |
| x) náklady na tvorbu rezerv nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,19) |
| y) rozdiely zo zmien použitých účtovných metód a účtovných zásad,20) |
| z) náklady na tvorbu opravných položiek, |
| aa) náklady spojené s prípravou a zabezpečením nerealizovanej investičnej výstavby, |
| ab) straty z predaja dlhodobého majetku a zásob, |
| ac) zostatková cena predaného alebo vyradeného hmotného majetku a nehmotného majetku, |
| ad) náklady na reklamu alebo propagáciu uskutočňovanú formou podpory športových, kultúrnych a zábavných podujatí a iných činností, |
| ae) spotreba pohonných látok nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,21) |
| af) náklady na výkon regulovanej činnosti, ktorý je realizovaný iným ako regulovaným subjektom, v ktorom má regulovaný subjekt majetkovú účasť, zistené podľa § 31 ods. 3 písm. d) zákona, |
| ag) straty z obchodov s finančnými a komoditnými derivátmi, |
| ah) úrazové dávky poskytované podľa osobitného predpisu, 22) |
| ai) ostatné náklady, ktoré nie sú uvedené v odseku 1. |
| (6) Do ekonomicky oprávnených nákladov na odber povrchových vôd nemožno zahrnúť náklady spojené s odberom povrchovej vody podľa osobitného predpisu23) a náklady súvisiace s dodávkou povrchovej vody odberateľovi. |
| § 5 |
| Spôsob určenia výšky primeraného zisku |
| (1) Primeraný zisk zohľadňuje rozsah potrebných investícií na zabezpečenie dlhodobej spoľahlivej, bezpečnej a efektívnej prevádzky sústavy, primeranú návratnosť prevádzkových aktív a stimuláciu stabilného dlhodobého podnikania. |
| (2) Výška primeraného zisku je určená ako miera výnosnosti regulačnej bázy aktív pred zdanením na regulačné obdobie, kde WACC je určená reálna miera výnosnosti regulačnej bázy aktív pred zdanením v percentách zaokrúhlené matematicky na dve desatinné miesta na regulačné obdobie a vypočítaná podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| T je sadzba dane z príjmov na rok t, |
| E je vlastné imanie v eurách k 31. decembru 2015, |
| D sú cudzie zdroje v eurách k 31. decembru 2015, |
| RD je reálna cena cudzích zdrojov (priemerná výška úverov poskytnutých nefinančným spoločnostiam na obdobie päť a viac rokov s výškou úveru nad 1 000 000 eur), ustanovuje sa vo výške 3,73 %, |
| RE je reálna cena vlastného kapitálu a vlastných zdrojov vypočítaná podľa vzorca |
| RE = RF + βLEV x (RM – RF), |
| kde |
| RF je výnosnosť bezrizikového aktíva, ustanovuje sa vo výške 3,03 %, |
| βLEV je vážený koeficient β, ktorý definuje citlivosť akcie spoločnosti na riziko trhu so zohľadnením sadzby dane z príjmov a podielu cudzích zdrojov vypočítaný podľa vzorca |
| .png)
|
| kde |
| βUNLEV je nevážený koeficient bez vplyvu sadzby dane z príjmov a podielu cudzích zdrojov, ustanovuje sa vo výške 0,53, |
| D/E je pomer cudzích zdrojov ku vlastnému imaniu, ustanovuje sa vo výške 60 % v prospech cudzieho kapitálu, |
| (RM – RF) je celková riziková prémia, ustanovuje sa vo výške 4,54. |
| (3) Reálna miera výnosnosti regulačnej bázy aktív (WACC) pred zdanením sa na celé regulačné obdobie ustanovuje vo výške 6,47 %. |
| (4) Miera výnosnosti je určená konštantne na celé regulačné obdobie. Ak bude v jednotlivých parametroch odchýlka vyššia ako 10 %, miera výnosnosti regulačných aktív sa prehodnotí a zmena sa zverejní na webovom sídle úradu do 30. júna kalendárneho roku. |
| § 6 |
| Podklady návrhu ceny |
| Súčasťou návrhu ceny sú: |
| a) výpočet pevnej ceny za odber povrchovej vody z vodných tokov (ďalej len „odber povrchovej vody“) podľa § 8 ods. 1 a 2 a návrh pevnej ceny za odber povrchovej vody, |
| b) výpočet priemernej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov (ďalej len „využívanie hydroenergetického potenciálu“) podľa § 9 ods. 1 a 2 a návrh taríf za využívanie hydroenergetického potenciálu podľa § 9 ods. 3 až 6, |
| c) výpočet pevnej ceny za odber energetickej vody z vodných tokov (ďalej len „odber energetickej vody“) podľa § 10 ods. 1 a 2 a návrh pevnej ceny za odber energetickej vody, |
| d) vyplnené údaje v tabuľkách podľa príloh č. 1 a 2, |
| e) prehľad členenia hodnoty majetku a jeho percentuálny podiel na jednotlivých činnostiach, v akom sa jednotlivé skupiny vodohospodárskeho hmotného majetku využívajú na regulovanú činnosť podľa § 4 ods. 2 v tabuľke podľa prílohy č. 3, |
| f) prehľad členenia nákladov na jednotlivé činnosti podľa percentuálneho podielu majetku v prílohe č. 3 v tabuľke podľa prílohy č. 4, |
| g) plán investičných výdavkov a plán odpisov dlhodobého hmotného majetku a nehmotného majetku na regulované činnosti na roky t až t+2, |
| h) vnútropodnikový predpis kalkulácie alebo rozpisu režijných nákladov na regulované činnosti, |
| i) vnútropodniková účtovná smernica a účtový rozvrh. |
| § 7 |
| Spôsob predkladania návrhu ceny |
| (1) Ak sa predkladá návrh ceny prvýkrát na rok t, návrh ceny obsahuje plánované údaje a podklady podľa § 6 . |
| (2) Ak sa postupuje v konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona, ustanovenia o podkladoch návrhu ceny sa použijú primerane aj na návrh na zmenu cenového rozhodnutia. |
| (3) Návrh ceny sa predkladá v listinnej podobe a vyplnené tabuľky podľa § 6 sa predkladajú aj v elektronickej podobe v súboroch obsahujúcich tabuľky. |
| § 8 |
| Spôsob výpočtu pevnej ceny za odber povrchovej vody a výšky primeraného zisku |
| (1) Pevná cena za odber povrchovej vody v eurách na objemovú jednotku na rok t sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| ak (JPIt – X) < 0, na účely výpočtu pevnej ceny sa hodnota rozdielu JPI a X rovná nule, |
| kde |
| PPVt je pevná cena za odber povrchovej vody v eurách na objemovú jednotku v roku t, |
| ONPVt sú ekonomicky oprávnené náklady v eurách na odber povrchovej vody v cene schválenej alebo určenej úradom na rok t-1; vo výpočte ceny na prvý rok regulačného obdobia sa použijú skutočné ekonomicky oprávnené náklady v roku t-2 podľa § 4 ods. 2, |
| PZt je maximálna výška primeraného zisku v eurách vypočítaná podľa odseku 2, |
| QPVt je množstvo povrchovej vody v objemových jednotkách odobratej odberateľmi z vodných tokov v cene schválenej alebo určenej úradom na rok t-1; vo výpočte ceny na prvý rok regulačného obdobia sa použije skutočné množstvo odobratej povrchovej vody v roku t-2, |
| JPIt je aritmetický priemer zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za posledných 12 mesiacov predchádzajúcich mesiacu, v ktorom sa návrh ceny predkladá, zverejnených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v %“, |
| X je faktor efektivity; pre regulačné obdobie sa ustanovuje vo výške 3,5 %, |
| Zt je hodnota zmeny v eurách na objemovú jednotku, ktorá sa použije vo výpočte, ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona ; hodnota zmeny vyjadruje zmenu ekonomických parametrov, ktoré ovplyvňujú ekonomicky oprávnené náklady regulovaného subjektu, z ktorých sa vychádzalo pri určení pevnej ceny za odber povrchovej vody v eurách na objemovú jednotku a odôvodňuje sa analýzami pripojenými k návrhu na zmenu cenového rozhodnutia. |
| (2) Maximálny primeraný zisk za odber povrchovej vody v eurách na rok t sa vypočíta podľa vzorca |
| PZt =ONPVt × WACC. |
| § 9 |
| Spôsob výpočtu pevnej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu a výšky primeraného zisku |
| (1) Na určenie pevnej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu sa vypočíta priemerná cena za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie v roku t podľa vzorca |
| .png)
|
| ak (JPIt – X) < 0, na účely výpočtu priemernej ceny sa hodnota rozdielu JPI a X rovná nule, |
| kde |
| PRHPt je priemerná cena za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie v roku t, |
| ONHPt sú ekonomicky oprávnené náklady v eurách na využívanie hydroenergetického potenciálu v cene schválenej alebo určenej úradom na rok t-1; vo výpočte ceny na prvý rok regulačného obdobia sa použijú skutočné ekonomicky oprávnené náklady v roku t-2 podľa § 4 ods. 2, |
| PZt je maximálna výška primeraného zisku v eurách vypočítaná podľa odseku 2, |
| DMEt je množstvo dodanej mechanickej energie v jednotkách množstva mechanickej energie vypočítané z množstva predpokladanej vyrobenej elektrickej energie pri predpokladanej 97-percentnej účinnosti energetických zariadení, v cene schválenej alebo určenej úradom na rok t-1; vo výpočte ceny na prvý rok regulačného obdobia sa použije skutočné množstvo dodanej mechanickej energie v roku t-2, |
| JPIt je aritmetický priemer zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za posledných 12 mesiacov predchádzajúcich mesiacu, v ktorom sa návrh ceny predkladá, zverejnených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v %“, |
| X je faktor efektivity; pre regulačné obdobie sa ustanovuje vo výške 3,5 %, |
| Zt je hodnota zmeny v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie, ktorá sa použije vo výpočte, ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona ; hodnota zmeny vyjadruje zmenu ekonomických parametrov, ktoré ovplyvňujú ekonomicky oprávnené náklady regulovaného subjektu, z ktorých sa vychádzalo pri výpočte priemernej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie a odôvodňuje sa analýzami pripojenými k návrhu na zmenu cenového rozhodnutia. |
| (2) Maximálny primeraný zisk za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na rok t sa vypočíta podľa vzorca |
| PZt = ONHPt × WACC. |
| (3) Pevná cena za využívanie hydroenergetického potenciálu sa predkladá ako tarifa pre jednotlivé skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu. |
| (4) Tarify pre jednotlivé skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu sa vypočítajú podľa vzorca |
| Tt = PRHPt × k, |
| kde |
| Tt je tarifa za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie v roku t, |
| k je koeficient rozloženia ekonomicky oprávnených nákladov a primeraného zisku medzi jednotlivé skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu vodného toku určený podľa odseku 5. |
| (5) Skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu sa členia podľa inštalovaného výkonu vodných elektrární a koeficient rozloženia nákladov k sa ustanovuje takto: |
| a) 0,30 pri inštalovanom výkone od 100 kW do 1 000 kW vrátane, |
| b) 0,50 pri inštalovanom výkone od 1 001 kW do 10 000 kW vrátane, |
| c) 1,02 pri inštalovanom výkone nad 10 000 kW. |
| (6) Návrh taríf za využívanie hydroenergetického potenciálu na rok t sa predkladá tak, aby ich vážený priemer prepočítaný na jednotku dodanej mechanickej energie neprekročil priemernú cenu za využívanie hydroenergetického potenciálu vypočítanú podľa odseku 1. |
| § 10 |
| Spôsob výpočtu pevnej ceny za odber energetickej vody a výšky primeraného zisku |
| (1) Pevná cena za odber energetickej vody v eurách na objemovú jednotku v roku t sa vypočíta podľa vzorca |
| .png)
|
| ak (JPIt – X) < 0, na účely výpočtu pevnej ceny sa hodnota rozdielu JPI a X rovná nule, |
| kde |
| PEVt je pevná cena za odber energetickej vody v eurách na objemovú jednotku v roku t, |
| ONEVt sú ekonomicky oprávnené náklady v eurách na odber energetickej vody v cene schválenej alebo určenej úradom na rok t-1; vo výpočte ceny na prvý rok regulačného obdobia sa použijú skutočné ekonomicky oprávnené náklady v roku t-2 podľa § 4 ods. 2, |
| PZt je maximálna výška primeraného zisku v eurách určená podľa odseku 2, |
| QEVt je množstvo odobratej energetickej vody v objemových jednotkách v cene schválenej alebo určenej úradom na rok t-1; vo výpočte ceny na prvý rok regulačného obdobia sa použije skutočné množstvo odobratej energetickej vody v roku t-2, |
| JPIt je aritmetický priemer zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za posledných 12 mesiacov predchádzajúcich mesiacu, v ktorom sa návrh ceny predkladá, zverejnených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia–oproti rovnakému obdobiu minulého roku v %“, |
| X je faktor efektivity; pre regulačné obdobie sa ustanovuje vo výške 3,5 %, |
| Zt je hodnota zmeny v eurách na objemovú jednotku, ktorá sa použije vo výpočte, ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona ; hodnota zmeny vyjadruje zmenu ekonomických parametrov, ktoré ovplyvňujú ekonomicky oprávnené náklady regulovaného subjektu, z ktorých sa vychádzalo pri určení pevnej ceny za odber energetickej vody v eurách na objemovú jednotku a odôvodňuje sa analýzami pripojenými k návrhu na zmenu cenového rozhodnutia. |
| (2) Maximálny primeraný zisk za odber energetickej vody v eurách na rok t sa vypočíta podľa vzorca |
| PZt = ONEVt × WACC. |
| § 11 |
| Rozsah, spôsob a termíny predkladania skutočných údajov |
| Po skončení kalendárneho roka sa do 31. mája nasledujúceho kalendárneho roka predkladajú skutočné údaje za predchádzajúci rok |
| a) uvedené v prílohách č. 1 až 8 v riadku alebo stĺpci „Rok t-2“, |
| b) prehľad realizovaných investícií a investičných výdavkov týkajúcich sa regulovaných činností, |
| c) výkaz ziskov a strát24) za príslušné regulované činnosti. |
|
|
| § 12 |
| Prechodné ustanovenie |
| Podľa tejto vyhlášky sa prvýkrát postupuje pri vykonávaní cenovej regulácie na rok 2017. |
| § 13 |
| Zrušovacie ustanovenie |
| Zrušuje sa vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví č. 194/2013 Z. z., ktorou sa ustanovuje cenová regulácia odberu povrchovej vody a energetickej vody z vodných tokov a využívania hydroenergetického potenciálu vodných tokov. |
| § 14 |
| Účinnosť |
| Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. augusta 2016 okrem § 13, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2017. |
|
|
| v z. Miroslav Čelinský v. r. |
|
|
| |
| Príloha č. 1 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Údaje potrebné na výpočet cien za využívanie hydroenergetického potenciálu, za odber povrchovej vody a za odber energetickej vody |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 2 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Spoločné údaje |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 3 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Prehľad členenia hodnoty majetku v tisícoch eur a jeho percentuálny podiel na jednotlivých vodohospodárskych službách |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 4 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Ekonomicky oprávnené náklady na regulované a neregulované vodohospodárske služby v tisícoch eur |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 5 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Ekonomicky oprávnené náklady na odber povrchovej vody v tisícoch eur |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 6 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Ekonomicky oprávnené náklady na využívanie hydroenergetického potenciálu v tisícoch eur |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 7 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Ekonomicky oprávnené náklady na odber energetickej vody v tisícoch eur |
| .png)
|
| |
| Príloha č. 8 k vyhláške č. 224/2016 Z. z. |
| Údaje o hmotnom a nehmotnom majetku v tisícoch eur |
| .png)
|
| Poznámky pod čiarou |
| 1) § 2 písm. ai) zákona č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení zákona č. 384/2009 Z. z. |
| 2) § 78 ods. 3 a 4 zákona č. 364/2004 Z. z. v znení zákona č. 409/2014 Z. z. |
| 3) § 66 opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo 16. decembra 2002 č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva (oznámenie č. 740/2002 Z. z.). |
| 4) Napríklad zákon č. 364/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov, nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 755/2004 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška neregulovaných platieb, výška poplatkov a podrobnosti súvisiace so spoplatňovaním užívania vôd v znení nariadenia vlády č. 367/2008 Z. z. a § 13 ods. 3 zákona č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších prepisov. |
| 5) § 25 ods. 1 písm. a) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení v zákona č. 534/2005 Z. z. |
| 6) § 29 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
| 7) § 2 ods. 1, 5 a 8 zákona č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
| 8) § 2 ods. 2 nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 755/2004 Z. z. |
| 9) § 78 ods. 3 zákona č. 364/2004 Z. z. v znení zákona č. 409/2014 Z. z. |
| 10) § 23 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení zákona č. 659/2004 Z. z. |
| 11) Zákon č. 650/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
| 12) § 76 a 76a Zákonníka práce v znení neskorších predpisov. |
| 13) § 152 Zákonníka práce v znení neskorších predpisov. |
| 14) Zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov. |
| 15) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde a o zmene a doplnení zákona č. 286/1992 Zb. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov. |
| 16) Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 395/2006 Z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. |
| 17) Zákon č. 577/2004 Z. z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
| 18) Zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
| 19) § 20 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
| 20) § 59 ods. 14 opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 23054/2002-92 (oznámenie č. 740/2002 Z. z.) v znení opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 26312/2009-74 (oznámenie č. 518/2009 Z. z.). |
| 21) § 19 ods. 2 písm. l) zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
| 22) § 13 ods. 3 zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení. |
| 23) § 78 ods. 5 zákona č. 364/2004 Z. z. v znení zákona č. 409/2014 Z. z. |
| 24) § 17 až 22 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |